קמים עם סוכר גבוה בבוקר? כך תטפלו בתסמונת השחר

אתם קמים בבוקר, אחרי שצמתם 10 שעות בלילה, לא אכלתם כלום, בודקים סוכר – והוא מעל 100. התחושה הזאת, שהגוף "בוגד" בכם על הבוקר, מייצרת תסכול, מורידה את האנרגיה וצובעת את כל היום בצבעים שליליים. אתם שואלים את עצמכם: "איך זה הגיוני? עשיתי הכל נכון אתמול!".

אם התרחיש הזה מוכר לכם, חשוב לי קודם כל להרגיע אתכם – אתם לא לבד. כתופעה, מדובר באחד המצבים המתסכלים ביותר, אך ברגע שמבינים את הפיזיולוגיה מאחוריו, אפשר גם לפתור אותו. כאחות מוסמכת לסוכרת המלווה אלפי אנשים במרכז "סוכרת בשליטה", אני רוצה לעשות לכם סדר אחת ולתמיד.

תופעת השחר מול תסמונת השחר: מה ההבדל?

כדי לפתור את הבעיה, אנחנו חייבים קודם להבין שני מושגים שונים לחלוטין שאנשים נוטים לבלבל ביניהם:

  • תופעת השחר (מצב תקין): אצל כל אדם, בריא ככל שיהיה, מתרחש תהליך טבעי לפנות בוקר. כשהגוף שלנו רוצה להתחיל להכין אותנו ליקיצה, הכבד זורק מנה מבוקרת של סוכר לזרם הדם. הורמוני הסטרס עולים מעט, והגוף למעשה "מעיר" אותנו. אצל אדם בריא, האינסולין מגיע מיד, מוריד את הסוכר לרמה נורמטיבית, וכך אנחנו מתעוררים עם סוכר תקין (מתחת ל-100).
  • תסמונת השחר (מצב הדורש התייחסות): זהו מצב שבו אותו תהליך מתרחש, אך הכבד שלכם "מבולבל". אתם קמים בבוקר עם סוכר עיקש מעל 100. ייתכן שכל היום הסוכר שלכם יהיה תקין לחלוטין (עד 140 אחרי ארוחות), ואפילו מדד ה-A1C שלכם יהיה תקין (מתחת ל-5.7%) – אבל בבוקר הסוכר גבוה.

למה זה קורה? הכירו את "תסמונת התא החסום"

הבעיה היא לא עצם העובדה שהסוכר מעל 100 בבוקר – זהו רק סימפטום. הבעיה האמיתית היא חוסר איזון מטבולי שנוצר מההתנהלות היומיומית שלנו (תזונה, תנועה, שינה וניהול מתחים).

כאשר אנחנו לא מאוזנים, הגוף מגיב בחסימה של התאים על ידי שכבת שומן רעיל. השומן הזה לא קשור בהכרח למשקל שלכם – יש גם אנשים רזים שסובלים ממנו. כל פעם שיש קפיצה של סוכר (בגלל אכילה, מתח, חוסר שינה או אלכוהול), האינסולין מוריד אותו ומכניס אותו לכבד, שמייצר ממנו שומן. לאט לאט, התקשורת בין הכבד ללבלב נפגעת, האינסולין לא מצליח לאותת לכבד להפסיק לייצר סוכר בלילה, והכבד השומני ממשיך להציף את הדם.

3 כללי זהב להורדת הסוכר בבוקר (החל מהלילה)

אי אפשר לתקן מנגנון שלא מבינים בעזרת "פלסטרים" או דיאטות של אסור ומותר. כדי להוריד את הסוכר בבוקר מתחת ל-100, אני רוצה לשתף אתכם בשלושה כללים פרקטיים מתוך "שגרת היום" בשיטה המטבולית שלנו:

  • אכילה מוקדמת בערב: כשאתם אוכלים מאוחר (אפילו חלבון), אתם מטעינים את הכבד באנרגיה רגע לפני השינה. הגוף לא נמצא במצב של פירוק, והעודפים הופכים לגלוקוז שיוצף לדם לפנות בוקר. השתדלו לסיים לאכול בין 18:00 ל-20:00.
  • שינה מוקדמת וקבועה: חוסר שינה או שינה בשעות לא יציבות מקפיצים את הורמוני הסטרס (כמו קורטיזול), שמאלצים את הגוף להעלות את הסוכר גם בלי שאכלתם כלום. מצאו את השעה המדויקת לגוף שלכם (למשל 22:30) והקפידו עליה.
  • "הליכת פיג'מה": הליכה קצרה ורגועה של 10 דקות בתוך הבית, ממש אחרי ארוחת הערב ולפני השינה. התנועה הזאת גורמת לשרירים שלכם "לשאוב" את עודפי הסוכר מהדם ישירות לשריר, בלי שום צורך באינסולין. זוהי דרך מעולה לעקוף את החסימה בתאים.

זכרו: אל תנסו לשנות את הכל ביום אחד. בחרו הרגל אחד, יישמו אותו במשך שבוע, ולאחר מכן הוסיפו את ההרגל הבא.

הגיע הזמן להפסיק לנחש

החוליה החסרה כאן היא שכל גוף הוא אינדיבידואלי. אצל אדם אחד "הליכת הפיג'מה" תוריד 30 יחידות סוכר בבוקר, ואצל אדם אחר דווקא הקדמת שעת השינה היא הפתרון. לחלק מהאנשים הסוכר קופץ ב-03:00 בלילה, ולאחרים רק ב-06:00 בבוקר.

הדרך היחידה להפסיק לעבוד לפי חוקים גנריים ולמצוא את נקודת ההתערבות המדויקת שלכם היא באמצעות התחברות למד סוכר רציף (סנסור).

מוכנים להסתכל לגוף שלכם בעיניים ולהחזיר לעצמכם את הריבונות והשליטה? אני מזמינה אתכם להצטרף ל"סדנת הסנסור" שלנו. במשך 15 ימים נצמיד מד סוכר רציף לזרוע, וביחד איתי ועם צוות האחיות, נפענח בדיוק מה מקפיץ לכם את הסוכר, למה הכבד שלכם נעול, ואיך להחזיר את הגוף לאיזון מטבולי אמיתי – בלי לסבול ובלי להישאר רעבים.

לכל הפרטים, בדיקת התאמה והרשמה למחזור הקרוב של סדנת הסנסור – לחצו כאן >>

שיתוף:

מאמרים נוספים

צרו קשר